Despre programele software de gestiune hoteliera

Rate this post

Software gestiune hoteliera

Indiferent ca administrati un hotel sau o simpla pensiune, utilizare unui program software de gestiune hoteliera este un “must” in desfasurarea activitatii de manager.
Daca acum 10 ani, piata de utilizare a soft-urilor pentru gestiunea hotelurilor era destul de restransa, in ultimii ani s-a inregistrat o crestere semnificativa a firmelor care dezvolta programe pentru hoteluri. Cele mai multe firme au inceput sa ofere solutii integrate de gestiune, pe langa software de management hotelier, furnizand si programe de gestiune restaurant, software de livrare comenzi la domiciliu, soft-uri de gestiune magazine, aplicatii pentru spa & wellness, integrarea cu aplicatii pentru comenzi de taxi si ridesharing.
Preturile pentru achizitionarea unui program de administrare hoteliera pot porni, in functie de functionalitati si pachetul de oferte, de la 1000 lei si urca pana la 3000 lei.
Tinand cont de oferta variata de aplicatii management hotel existenta pe piata din Romania, pentru un administrator de hotel poate fi destul de dificil in identificarea solutiei corecte. Pentru aceasta este nevoie in primul rand de o evaluarea a necesitatilor existente in unitatea dumneavoastra, pornind de la marimea hotelului/pensiunii, numarul de camere, numarul de angajati, daca unitatea ofera si servicii de restaurant si bar/cafenea, are centru de spa & wellness, ofera servicii de parcare prin intermediul unei aplicatii de control acces etc.

Ce functionalitati trebuie sa contina in mod obligatoriu sistemul de management hotelier pe care doriti sa il achizitionati?

In primul rand este necesar modulul de rezervari, cu urmatoarele functii:

  • Diagrama camerelor pe anumite perioade de timp pentru o facila gestionare in timp a rezervarilor si cazarilor.
  • Interfata grafica cu lista camerelor pentru o mai usoara gestionare pentru fiecare zi.
  • Un raport pentru ziua curenta cu o situatie si o statistica care sa evidentieze rezervarile care urmeaza sa soseasca in ziua curenta, clientii care urmeaza sa elibereze in ziua curenta si o situatie a platilor, precum si o situatie pentru acea zi a camerelor rezervate, libere si cazate.

Al doilea modul necesar este cel referitor la plati (facturare), cu rumatoarele caracteristici:

  • Setarea seriilor si numerelor pentru documentele de plata (chitante, facturi).
  • Adaugarea cotelor TVA.
  • Stabilirea de tarife diferentiate in functie de tipul camerei si perioada de cazare.
  • Interfata de facturare a clientilor intuitiva si usor de utilizat.

Integrarea cu modulul de soft gestiune restaurant. De obicei, dezvoltatorii de software pentru gestiune hotel au realizat si modulul pentru management restaurant. Recomandam achizitionarea acestuia doar daca pe langa servicii de cazare oferiti si servicii de restauran.

Util, dar nu absolut necesar, un modul de raportare care sa interpreteze grafic diverse combinatii de rapoarte:

  • Rapoarte cazari, decazari, rezervari.
  • Rapoarte plati.
  • Rapoarte statistice.

In urmatoarele articole vom continua cu prezentarea principalelor programe de management hotelier existente pe piata.

Please follow and like us:
error